Toimintakertomus 2019

TOIMINTAKERTOMUS 2019

1. Hallitus ja toimihenkilöt
Hallituksen jäsenet tehtävineen ja heidän osallistumisensa hallituksen kokouksiin:
Katja Ahonen, varajäsen, eläinsuojeluyhteyshenkilö (1)
Julianna Hautoniemi, tiedotus, www-sivut, pentuvälitys (10)
Elina Järvinen, talousvastaava, varastovastaava (10)
Kati Marjala, sihteeri, Omakissan pääkäyttäjä (10)
Eeva-Riikka Oja, varajäsen, myyntipöytä ja arpajaiset (7)
Leena Oksanen, ruusukesihteeri, sponsoriasiat, kalusto- ja varastovastaava (9)
Susanna Piispanen, puheenjohtaja, tuomariemäntä (11)
Jonna Pyykölä, kokoussihteeri, ulkomaiset näyttelyilmoittautumiset (11)
Minna Saari, jäsenrekisteri, Omakissan pääkäyttäjä, näyttelysihteeri (9)
Satu Tillanen-Toivanen, varapuheenjohtaja, info- ja myyntipöytä, näyttelypäällikkö (10)
Hallituksen kokouksia järjestettiin 11.
Hallituksen ulkopuolisina toimihenkilönä toimivat:
Pia Jalkanen, mentori
Jaakko Vajesoja, loukut

2. Kokoukset ja jäsenistö
Sääntömääräinen kevätkokous järjestettiin 27.5.2019 Sepänkeskuksessa, paikalla oli 8 jäsentä.
Sääntömääräinen syyskokous järjestettiin 2.11.2019 Finlandia Hotelli Albassa, paikalla oli 11 jäsentä.
Toimikauden lopussa yhdistyksessä oli 244 jäsentä, joista 1 kunniajäsen (Mirjam Numminen) ja 6
ainaisjäsentä.

3. Talous
Yhdistyksen talous pysyi kunnossa ja maksuvalmius hyvänä. Yhdistyksen rahaliikenteestä vastasi Jyväskylän Tilitoimistopalvelut Ky. Toimintaa rahoitettiin jäsenmaksuilla sekä kaksi kertaa vuodessa järjestettävillä kissanäyttelyillä.
Yhdistyksen jäsenmaksut nousivat kahdella eurolla. Varsinaisen, nuoriso- ja eläkeläisjäsenen maksu oli 25 euroa, jäsenen ilman Kissa-lehteä 20 euroa, perheenjäsenen 13 euroa, ainaisjäsen 250 euroa ja kasvattajan maksama lahjajäsenyys 17 euroa.
Näyttelymaksu Kes-Kisin järjestämissä näyttelyissä oli ajoissa ilmoittautuneille 37 euroa (Kes-Kisin jäseniltä 34 euroa) ja myöhemmin ilmoittautuneille 40 euroa.

4. Kissanäyttelyt
Yhdistyksen 89. ja 90. kansainväliset kissanäyttelyt järjestettiin 23.3.2019 ja 24.3.2019 osana uusia Kids & Pets Lapsi- ja lemmikkimessuja Jyväskylän Paviljongissa. Näyttelypäällikkönä toimi Satu Tillanen-Toivanen ja näyttelysihteerinä Minna Saari. Kissoja oli ilmoitettu lauantaina 302 ja sunnuntaina 237. Näyttelyitä sponsoroi PrimaPet. Lauantaina näyttelyssä palkittiin Kes-Kis Vuoden kissat. Sunnuntain näyttelyssä järjestettiin leikkimielinen Junior Handler -kilpailu. Järjestelyiltään näyttelyt onnistuivat hyvin.
Yhdistyksen 91. ja 92. kansainväliset kissanäyttelyt järjestettiin 28.9.2019 ja 29.9.2019 Laukaassa Peurunka Areenalla. Näyttelypäällikkönä toimi Katja Ahonen sekä Jonna Pyykölä ja näyttelysihteerinä Minna Saari. Kissoja oli ilmoitettu lauantaina 220 ja sunnuntaina 222 kappaletta. Näyttelyitä sponsoroi PrimaPet. Lauantaina näyttelyssä järjestettiin Best of Best -paneeli, jossa valittiin kategorioiden 1-4 Best In
Show -voittajista Best Of Best uros, naaras, kastraattiuros, kastraattinaaras, nuori, pentu ja veteraani.
Järjestelyiltään näyttelyt onnistuivat hyvin.

5. Jäsentoiminta
Kes-Kis järjesti yhteistyössä Itä-Suomen Rotukissayhdistys ry:n kanssa bussimatkan jäsenilleen Turun Rotukissayhdistys ry:n järjestämään Scandinavian Winner -näyttelyyn. Kummastakin yhdistyksestä oli 9 matkaanlähtijää ilmoittautunut.
Kes-Kis järjesti keväällä 4.5.2019 Sepänkeskuksessa Kasvattajan peruskurssin. Kouluttajana oli Arja Martikainen. Kurssille oli ilmoittanut 12 osallistujaa ja paikalla oli 11 osallistujaa.
Kes-Kis yritti järjestää keväällä 5.5.2019 Genetiikan syventävän kurssin, mutta tämä jouduttiin perumaan
vähäisen osallistujamäärän takia.
Kes-Kis järjesti syyskokouksen jälkeen 2.11.2019 Finlandia Hotelli Albassa jäsenillan, jonka aiheena oli kissan suolistovaivat. Aiheesta oli puhumassa eläinlääkäri Kirsi Hartikainen Keski-Suomen eläinklinikalta.
Jäseniltaan ilmoittautui 15 osallistujaa.

6. Yhteistyökumppanit
Yhteistyökumppaneina toimivat vuonna 2019 Keski-Suomen eläinklinikka, PrimaPet ja Rahula Jyväskylä.
PrimaPet sponsoroivat tapahtumiamme. Keski-Suomen eläinklinikka ja Rahula Jyväskylä tarjosivat jäsenillemme jäsenetuja. Kes-Kis teki yhteistyötä Keski-Suomen eläinsuojeluyhdistys ry:n kanssa.

7. Muu toiminta
Kes-Kis lainasi omistuksessaan olevia loukkuja karkulaiskissojen kiinniottoa varten 9 kertaa.

8. Tiedotus
Jäsentiedottamista hoidettiin pääsääntöisesti sosiaalisen median, nettisivujen ja sähköpostin kautta.
Jäsentiedotteita lähetettiin jäsenille neljä vuoden aikana.
Yhdistyksen tiedottamisesta vastasi sosiaalisen median kautta Kati Marjala ja nettisivujen sekä Omakissan
kautta lähetettyjen jäsentiedotteiden osalta Julianna Hautoniemi.

9. Jäsenrekisteri
Kes-Kis ry:n jäsenrekisteri toimii Suomen Kissaliitto ry:n Omakissapalvelussa. Jäsenet päivittävät tietojaan itse henkilökohtaisten tunnusten avulla. Kes-Kisin Omakissa pääkäyttäjät ja jäsensihteeri hoitavat rekisteriä yhdistyksen osalta.

10. Suomen Kissaliiton liittokokoukset ja seminaarit
Kes-Kisin edustajat olivat läsnä ja käyttivät puheoikeutta Suomen Kissaliiton liittokokouksissa.
Kevätliittokokouksessa 30.3.2019 Helsingissä edustajina toimivat Julianna Hautoniemi, Elina Järvinen ja Kati
Marjala. Syysliittokokouksessa 19.10.2019 Tampereella edustajina toimivat Kati Marjala, Jonna Pyykölä ja
Susanna Piispanen. Kes-Kis on mahdollisuuksien mukaan osallistunut myös muihin Kissaliiton tapahtumiin vuoden 2019 aikana.
Kehittämisseminaarissa edustajanamme oli Susanna Piispanen, jäsenyhdistysten yhteistyökokouksessa Satu Tillanen-Toivanen ja Facebook-ryhmässä kissanäyttelyjärjestäjille yhdistystä edustaa Susanna Piispanen ja Satu Tillanen-Toivanen.